October 25, 2006

Quiz

Ok, ik vlieg dus rond 20 januari naar Seattle. Daar zit ik een weekje en dan ga ik door naar de universiteit in Spokane.

Op 20 mei wordt ik daar mijn kamer uitgekickt. Elke dag dat ik erin blijf zitten kost me een dollartje of 100: slecht plan dus. Maar de maand die ik mijn visum nog heb, wil ik graag benutten. Ik heb nu 3 opties.

A. Retourticket AMS-SEA-AMS, dan heb ik een maand om aan de westkust rond te trekken en moet ik op 20 juni weer terugzijn in Seattle voor mijn vliegtuig terug naar huis.

B. Retourticket AMS-SEA-NY-AMS, dan heb ik drie weken om aan de westkust rond te trekken, ga ik vervolgens een week naar New York en vlieg daarna weer naar huis.

C. Twee enkele tickets: AMS-SEA en NY-AMS, dan heb ik vanaf 20 mei een maand om in New York te geraken om vanaf daar op 20 juni weer naar huis te vliegen.

Als je ervanuit gaan dat de bovenstaande keuzes, zonder rekening te houden met mogelijke overige kosten, allemaal ongeveer even duur zijn, wat is dat de beste keus?

13 Comments:

Anonymous Anonymous said...

als het aan mij lag zou ik voor antwoord b gaan. Na de stage even lakker bijkomen en rond trekken. om vervolgens nog even new york op de kop te zetten voor ik weer naar huis zou gaan. of twee en een halve week aan de kust en anderhalve week in ny.

maar ik zou pas beslissen als ik daar al was je weet maar nooit wat er allemaal gebeurt

9:00 PM  
Blogger ploenk said...

Dank voor het eerste antwoord :)

Maar wachten, dát kan dus niet. Tja, het kan wel, maar dan wordt het pas echt duur. Ik kan nu heel makkelijk zo'n ams-sea-ny-ams ticket kopen voor ongeveer dezelfde prijs. Vandaar...

9:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

"Joost mag het weten"

10:05 PM  
Blogger ploenk said...

Waarom ik niet?

10:25 PM  
Blogger Deut said...

Optie D: Zo snel mogelijk terug naar NL vliegen zodat je op 21 mei gewoon op mijn verjaardag kan zijn!

10:26 PM  
Blogger ploenk said...

Haha, mooi niet vriend! :D

10:29 PM  
Blogger Richard said...

A, NY kun je altijd nog keerte bezoeken!

10:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

B

Omdat ik het zo'n mooie letter vind.

2:22 AM  
Blogger ploenk said...

Aan jullie heb ik ook niks :S

10:47 AM  
Anonymous Anonymous said...

optie C vind ik leuk...

want met deze optie heb je de mogelijkheid om je nieuwe vrienden te gaan bezoeken die je in Spokane heb ontmoet. Of ze uit Dallas of Toronto vandaan komen geeft niets, in ieder geval kunnen ze onderwegs zijn :)

1:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jawel, je moet alle antwoorden optellen en delen door 6. Dan komt er het volgende uit:

2B + D + A / 6 = C

1:13 PM  
Blogger ploenk said...

A heb ik sowieso al een beetje verworpen, dat vind ik te saai. Het is dan nl te zonde om te ver 'naar rechts' te reizen, want je moet toch weer terug naar seattle.

B is een goede keus, stukje reizen 'in de buurt van' washington én nog even langs new york, waar je inderdaad 'altijd nog heen kan', maar ook nu.

C klinkt als de meest interessante en spannendste keus, maar dan zit ik wel zo van, wat doe ik met mijn spullen, aangezien ik in januari niet alleen maar met een backpackje vertrek..

3:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Die bagage lijkt mij geen probleem... ;)

"Round Ireland with a Fridge" by Tony Hawks (272p.)

Round Ireland with a Fridge is the story of a journey taken by Tony Hawks after a drunken bet. He decides to hitchhike round Ireland, pulling a small fridge behind him on a luggage trolley. If he wins, he stands to gain £100.

9:54 PM  

Post a Comment

<< Home