October 23, 2006

Gaaf!

En weer heeft ploenk iets GAAFS gevonden. Iets SUPERgaafs eigenlijk. Als ik niet naar Amerika zou gaan, zou ik me meteen inschrijven. Nu zit ik nog wat te twijfelen. Want het idee is zo mooi en leuk en origineel en spannend en nieuw en gaaf! Maar het kost ook geld, en tijd, en inbreng, en creativiteit en geld en nog meer tijd. Maar het is wel cooool!!! (Tropisch ook)

Ok, waar ben ik over aan het bazelen? Nou, het gaat over www.tribewanted.com.

Wat is het idee?

Een Fiji-eiland
5000 mensen
Een community op internet
________________________ +

Tribewanted


Je kunt je aanmelden via de website voor een 1-jarig (120 Engelse ponden), 2-jarig (£ 240) en een 3-jarig (£ 360) lidmaatschap van de stam. Je hebt dan toegang tot de online community van waaruit je met z'n allen het eiland gaat vormgeven. Er worden ook 12 leiders aangewezen die de stam allemaal 1 maand gaan leiden.

Het mooie is dat je per jaar lidmaatschap 1 week gratis en verzorgd op het eiland kunt verblijven. Als je nu gaat help je wellicht mee met bouwen, als je over 3 jaar gaat kun je heerlijk onderuit gezakt in je hangmat liggen.

Wat de oprichters erg belangrijk vinden is het milieu. De bedoeling is dus dat alles daar op een goede manier opgezet wordt. Je kunt het eiland zien als een eco-toerisme project. Ze vragen mensen dan ook om, als ze met het vliegtuig naar Fiji komen, 'via' Climate Care te vliegen.

Er zijn inmiddels 1000 mensen lid, waarvan minstens 4 Nederlanders. Op de website vind je veeel meer info. Ik heb het allemaal doorgelezen en ik vind het echt een superproject.

Wat vinden jullie ervan?!

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Grote flauwekul... :p Hoeveel bomen je ook plant om de milieueffecten te verzachten, vliegreizen zijn gewoon een foute keuze. Ik ken de precieze cijfers niet, maar als je de milieugevolgen van het autoverkeer in Nederland wil goedmaken door het planten van boompjes die van CO2 weer O2 maken staat de aardbol binnen een jaar vol met boompjes... Nee, voor rust en een schoon milieu kun je beter de auto verbannen.

8:19 PM  
Blogger ploenk said...

Ik vroeg niet wat je van Climate Care vind, ik vroeg wat je van het idee vind van het eiland!

We weten allemaal dat jij nog groener bent dan een boom zelf en dat je nooit in een vliegtuig zult stappen ;)

8:38 PM  
Anonymous Anonymous said...

In '96 en '98 heb ik in vliegtuigen gezeten en ik ben nog lang niet oud. Dat eiland vind ik flauwekul, want het brengt vooral een hoop overbodige mobiliteit met zich mee. Ik zie het niet als een positieve vorm van globalisatie. Verder lever ik een aanzienlijk grotere negatieve bijdrage aan het milieu dan de meest corrupte boom, dus op dat punt moet ik je toch maar even corrigeren. Bij mijn weten doen bomen alleen dingen die positief zijn voor het milieu. Beweer niet het tegendeer, want ik kan het weten, en als je in verweer komt dan spuit ik gif...

Overweeg je overigens zelf mee te doen dan is dat aan jou. Ik geef alleen aan dat het niets voor mij is.

3:03 PM  

Post a Comment

<< Home