July 18, 2006

Mijn lijf

Oke, ik weet het zeker, want ik was er zelf bij. mijn lichaam warmt sneller op dan dat het afkoelt. Maar hoe werkt dat? Hoe kan dat? Na wekenlange hitte heeft mijn lichaam anderhalf uur in een koele (tja, wat is koel, het was niet koud, en als het winter was geweest vond ik het vast warm, maar dan had ik ook meer kleren aan, anyway) omgeving nodig om echt af te koelen en mij een onbehaaglijk gevoel te geven. Zet me na dat anderhalf uur echter weer op straat en ik heb maar 30 seconden nodig om weer oververhit te raken. Strange... Wel handig in dit geval, maar toch vraagopwekkend. Wie helpt mij met deze levensvraag?!

3 Comments:

Blogger ploenk said...

Heeft het misschien iets met het feit te maken dat ons lijf op lichaamstemperatuur wil blijven? Aangezien dat 37 graden is, moet het... nee, kweetniet

5:19 PM  
Blogger ploenk said...

Moeder zegt dat het wel iets met het bloed te maken moet hebben. witte bloedlichaampjes, huidcellen, nee, zij weet het ook niet precies :)

5:20 PM  
Blogger ploenk said...

Maar de vraag is dus... hoe komt het dat je lichaam sneller opwarmt dan afkoelt...

6:07 PM  

Post a Comment

<< Home