July 06, 2006

Sunburn

De hele lente en zomer heb ik ervoor gezorgd dat ik niet verbrandde. Voor elke tien minuten dat ik naar buiten moest, kreeg mijn lijf een dikke laag factor 30 zonnebrandmiddel. Dat hielp, want ik verbrandde inderdaad niet. Gelukkig maar, want ik heb zelf het artikel 'veilig in de zon' geschreven, dus ik weet wat een narigheid zonnebrand kan veroorzaken.

Maar vandaag ging het mis. Verdorie nog aan toe. Ik dacht dat het slecht weer zou worden! En het was ook helemaal niet zo mooi toen ik 's morgens in mijn lange broek en trui naar m'n stage vertrok. Toen we echter om half twaalf naar buiten moesten om een straatreportage te gaan maken, scheen de zon overvloedig.

Van twaalf uur tot half vijf hebben we buiten gelopen. Midden in de zon. Ondanks mijn goed voorbereidde lichtbruine huidje ging het toch niet goed. Het was te warm, te fel, te midden op de dag en te lang. Ik heb nu een heel charmant rood kraagje om mijn nek met bijpassende schouderkapjes. Leuk zeg.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home