June 29, 2006

Andersom denken

Omgekeerde logica: "Ik vind die activiteit zo leuk, dat ik na de beeindiging ervan zo verdrietig ben dat het afgelopen is, dat ik die activiteit maar niet meer doe".

Nee, zo hoort een mens niet te denken, maar zo denk ik af en toe wel. Vooral de afgelopen weken had ik daar last van. Vanaf vandaag wil ik nooit meer zo denken. Ik wil die activiteit blijven doen en de rest van mijn leven gewoon net zo leuk maken als die activiteit.

Ik zit nog zwaar met mijn handen in mijn haar wat betreft mijn nabije toekomst (lees: september tot januari), maar ik voel de positiviteit diep vanbinnen nog zitten. Ik weet dat alles uiteindelijk op zijn pootjes terecht komt, en dat ik, als ik later groot ben, bereikt heb wat ik wil bereiken, al weet ik nu nog niet precies wat mijn doel is.

"De reis is belangrijker dan de bestemming", zegt men wel eens, en daar ben ik het volkomen mee eens, maar ik zou toch graag een soort van tussenbestemmingen in mijn leven willen hebben. De tussenstops op de wereldreis die oh zo belangrijk zijn. De doelen in je leven waar je naartoe werkt.

Eerst nog maar even mijn best doen op mijn stage, lekker gek doen op kamp, lekker actief doen op mijn vakantie en dan maar weer langzaam verder. Je moet niet alles willen plannen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home