July 14, 2006

Stageweek 24

Maandag
Als ik aankom op station Amsterdam Centraal wordt er net omgeroepen dat er wegens een defect in de brug niet naar Haarlem gereden kan worden. Paniek! Want ik heb de telefoonnummers van de dames die ik moet interviewen niet bij me. Ik stuur een sms naar mijn ex-stagiaire-collega die de info even checkt in mijn postvak. Alleen vaste nummers! Vanuit de herrie van het station bel ik naar een thuisnummer. Papa aan de lijn. Ik krijg een mobiel nummer: 'Hopelijk heeft ze haar telefoon bij zich'. Niet dus, want ik krijg geen 'dit bericht is verzonden' berichtje. Ondertussen wordt aangeraden om om te reizen via Leiden: 'U bent dan een uur langer onderweg'. Gelukkig zijn de dames wel zo slim geweest om mijn 06-nummer op te schrijven en dus kan ik ze om 10.05 vertellen dat ik er ietsje later aankom met de trein die er toch net aankomt. Lange leve het mobiele netwerk!

Dinsdag
Het interview ging overigens best goed. De dames waren naast hoogbegaafd ook ADHD-erig, dus ik moest er mijn hoofd wel bijhouden, maar ik kan snel schrijven! Vandaag ging ik de info uitwerken. Best lastig om van wat kreten en losse vragen een lekker lopend en interessant en gezellig stuk te maken!

Woensdag
Hier een dingetje, daar een dingetje. Een beetje een dipje na die twee lekker volle dagen.

Donderdag
Weer een interview. Met de hoogbegaafde jongen dit keer. Best lastig. Erg moeilijk om er iets uit te krijgen. Het schrijven gaat vervolgens als een speer. Nog even terugsturen om te laten (goed)keuren, en dan kan ie door, mijn artikeltje!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home