July 17, 2006

Toerist in eigen land

Ik heb het al vaker gezegd: "Als je in het buitenland bent, bezoek je de stomste dingen, omdat je dan gewoon toerist bent, en omdat je 'het gezien moet hebben nu je er toch bent'. Thuis in Nederland doe je dat echter nooit."

Oke, ik heb wel eens de dom beklommen, en ja, ik ben in het Anne Frank Huis geweest, maar verder kom ik geloof ik niet. Dus toen Moeder voorstelde om 'iets te gaan doen' deze zondag, stelde ik voor om toeristisch te gaan doen: "Waar gaan de toeristen altijd heen? Waar moet je geweest zijn in Nederland?"

Delft misschien, daarheen vertrekken immers altijd tours vanuit Amsterdam? Maar wat is daar te zien dan? Waar dragen ze klederdracht? Daar moeten we zijn! Volendam? Volendam?! Uiteindelijk besluiten we om naar De Zaanse Schans te gaan. Het schijnt een gemis in mijn culturele opvoeding te zijn dat ik niet eens weet wat dat is. Oke, dan, off we go!

Hier een fotoverslag


Doe even leuk voor de foto bij dat beeld: "Mammie, ik zie z'n piemel!"


De klompen in het museum zijn niet allemaal saai


Nog even toeristisch doen met klompen!




Een boottochtje hoort erbij, extra toeristische punten!


Fotograferende mensen op de foto zetten is ook een hobby van mij


We hebben de geboorte van deze twee kleine geitjes net gemist,
ze zijn een half uur oud



Moeder wil ons per se de galerie van een van de vrouwen van de dode kunstenaar Heyboer laten zien.
Ik kan je vertellen, het huis is mooier dan de kunst...



Een drukke dag sluit je natuurlijk af met een bbq!

Conclusie: Het is misschien maar beter dat we niet al te vaak toerist spelen in eigen land. Het is grappig, maar het valt toch een beetje tegen. De algehele Nederlandse cultuur ken je immers al. Of je je dat nu beseft of niet. Daarnaast kost het zinloos veel geld. Alhoewel een dag lol natuurlijk onbetaalbaar is!

2 Comments:

Blogger Kaatje said...

Ola! En een leuke dag was het indeed! :) Mooi foto verslag Peanut! Ik had het niet beter kunnen doen. Daar komt misschien bij dat ik ook niet weet hoe ik dat moet doen... :D

12:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

Volgende keer het Rijksmuseum?
Deze dag was iig zeer geslaagd!
gr.m

3:07 PM  

Post a Comment

<< Home