October 22, 2005

Getverr

Het is donker en het regent, maar ik moet die vuilniszak kwijt. In plaats van naar de grote container te gaan die rechts van de flat staat, besluit ik om de kleine container links te proberen. Ik moet nu eenmaal toch die kant op, en het regent, dus waarom zou ik moeilijk doen als het ook makkelijk kan.

Maar waar ik bang voor was, is waar. De auto's staan weer eens zo dicht langs de container dat ik eigenlijk om moet lopen om bij het opstapje te komen. Daar heb ik geen zin in. Gelukkig heb ik lange armen, dus het lukt me om de vuilniszak van de voorkant in de container te slingeren.

Ik stap weer op m'n fiets, het begint harder te regenen. Als ik iemand inhaal glijdt mijn voet van mijn trapper af. Sjonge, zó hard regent het nu toch ook weer niet? Later gebeurt het nog een keer. Als ik onder een lantaarnpaal voor het stoplicht sta, zie ik dat het inderdaad de regen niet was. Getverr! Hondenstront aan mijn schoen.

Ja hoor, stelletje eikels. De plek voor de container is duidelijk een hondenschijtplek. Vanaf nu ga ik opletten wie zijn hond daar laat schijten en waar die persoon woont. Dan zet ik in het vervolg mijn vuilniszak voor die deur. Puh.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home