October 19, 2005

Niet doen

Ik zit in de kappersstoel, een beetje bang. De vrouw begint te knippen. Ze heeft een rode bril en kortgeknipt haar, het is geverfd. Ik let even niet op en ineens zit mijn scheiding links en heb ik rechts een bobline kapsel. Links is mijn haar nog lang. Waarom heeft ze dat nu zomaar zo kort geknipt? Ik denk er even over na en kijk de andere kant op. Plotseling is mijn haar links ook kort en is de bobline compleet. Ik schrik. Toch is het niet verkeerd. Mijn haar zit niet in mijn gezicht en die korte springerige pony is best hip. Dan wordt ik wakker, het was maar een droom.

Maar die vrouw! Het was een kruising tussen de eigenaresse van het restaurant waar we gisteren waren en de vrouw die naast ons zat met haar gevolg. Beiden waren ze verschrikkelijk. De eigenaresse lachte, maar ze meende het niet, haar grapjes waren stom. De vrouw naast ons zeurde en praatte afwisselend Frans en Nederlands, heel chique natuurlijk. Ze hadden allebei kortgeknipt haar. De ene werd grijs, de ander had duidelijk het haar geverfd. De grijze Française had een rode bril.

Het is overduidelijk, mijn droom probeerde mij niet te vertellen dat ik naar de kapper moet, maar dat het restaurant écht zo verschrikkelijk was als ik het vond. Dus: ga nooit eten bij de Jonge Haan, want je krijgt er nachtmerries van.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home