March 30, 2005

U bent aangemeld

Jeetje Mina! Vandaag moest ik mezelf voor het eerst aanmelden voor keuzevakken. Wat een hectiek.

Er zijn vijf modulen waar iedereen er verplicht één uit moet kiezen. Voor één module zijn maar 30 plaatsen beschikbaar, voor de tweede module zelfs maar 16. Dan zijn er nog twee modules waar je voor moet solliciteren. Hier zullen in totaal waarschijnlijk maximaal 14 leerlingen aan mee kunnen doen. Het laatste vak had wel onbeperkte deelname. Maar er zijn wel ongeveer tweedejaars 120 leerlingen en daarnaast schrijven hogerejaars zich ook nog eens in...

Om 8.30 startte de inschrijving. Het internet om mijn computer deed het niet, dus ik kon 'pas' om 8.45 de inschrijving starten op de computer van mijn collega. Iedereen probeerde het blijkbaar tegelijk, want het ging zeer traag. Ik wilde persé het vak met het maximum van 30 volgen. Uiteindelijk heb ik mijzelf om 8:59:34 ingeschreven. Ik stond op nummer 25! De eerste inschrijving was om 8:30:30, de tweede om 8:30:52 en de derde om 8.31:41. Sjiesj!

Daarna moest ik me nog voor twee vrije keuzevakken inschrijven. Gelukkig was hier de interesse minder groot. Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, want de inschrijflijst voor 'mijn' vak heeft inmiddels 57 aanmeldingen. Dat wordt vast een hele stapel met klachtenbrieven...

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hopelijk geldt wie het eerst komt wie het eerst maalt...

11:30 PM  
Blogger ploenk said...

jep, dat werkt in principe wel zo.

10:34 PM  
Blogger ploenk said...

Ik ben vanaf nu de trotse bezitter van een hele stapel vakken en een hele berg werk.

8:49 PM  

Post a Comment

<< Home