March 18, 2005

Druk of niet

Als ik om tien voor acht weg fiets van huis, richting de trein die mij naar mijn stageplek brengt, is er nog maar weinig volk op de weg. Het is nog lekker rustig en ik kan de meeste wegen zo oversteken. Als ik een trein later neem, en dus pas om tien voor half negen op de fiets zit, is het ineens een stuk drukker. Overal scholieren, allemaal auto's, het is gewoon lawaaiig. Niet echt lekker wakker worden is dat.
In de trein kan ik dan echter weer wat op krachten komen van deze eerste ontmoeting met de buitenwereld, want in de trein van vijf over half negen is het stukken rustiger dan in de trein van vijf over acht.
Raar is dat eigenlijk, vind je niet? Want moet het om tien voor acht op straat niet veel drukker zijn voor al die mensen die om vijf over acht de trein in moeten? Dat zou ik wel denken. Maar dat is dus niet zo. Nou ja. Voorlopig hoef ik me er even niet druk om te maken, want het is weer weekend.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

hmmm, laat ik eens zien...

als ik je verhaal goed samenvat,
dan is het tegelijk druk op straat
als in de trein...

en tegelijk rustig in de trein als
het op straat...

zou het kunnen dat mensen tegelijk
reizen, maar sommige mensen dat
met de trein doen, en andere
mensen met de auto, brommer of fiets.

en dat die mensen op straat dus
helemaal niet op weg zijn naar
de trein?

of hoe iets dat onlogisch is
misschien juist heel logisch?

1:26 AM  
Blogger ploenk said...

nee. je zegt het fout.
als het op straat rustig is, is het in de trein druk.
later op de ochtend is het op straat druk, maar in de trein rustig.

10:26 AM  

Post a Comment

<< Home