March 09, 2005

Nog een extra dag met de trein?

De boekenweek is vandaag begonnen. Ik hou wel van lezen, maar het zegt me verder niet zoveel. Welke boodschap ze willen uitdragen? "Koop het Nederlandse boek en lees!" Geloof ik. Tja, een boek kost zoveel geld, zeg ik dan. Misschien doen ze er daarom die ene week per jaar een boekenweekgeschenk bij. Bij de besteding van minstens elf euro vijftig (haal je makkelijk, helaas) aan een Nederlands boek (en dat moet vast een roman zijn) krijg je een gratis (speciaal geschreven) boek. Op is op, dat dan weer wel. Dit jaar hebben ze Jan Wolkers gestrikt. 'Zomerhitte' heeft hij geschreven. De voorkant laat een dame met blote billen zien. Dat zal vast een interessanter stuk werk zijn dan de Salman Rushdie uit 2001 die ik per ongeluk in handen kreeg toen ik voor iemands verjaardag een boek kocht. Want daar was niet door te komen.

Een gratis boek bij een ander boek. Het is het overwegen waard. Al zou ik dat eerste boek nooit gekocht hebben als er geen geschenk bij zou zitten. Ik zou zelfs nog moeten bedenken wat voor boek ik dan zou willen kopen. Een leuke bijkomstigheid is echter, dat je 'zomerhitte' ook nog eens als treinkaartje kunt gebruiken komende zondag. Je mag de hele dag overal heen. Dus wie weet... Het is wel een idee... De vraag is of je überhaupt nog een zitplaats kunt vinden in de trein die dag, maar toch, zoals ik al zei: het is het overwegen waard!


1 Comments:

Blogger ploenk said...

mits het niet zou regenen.
en dat doet het.
en hebben we wel zin in het boekje van jan wolkers?
nee, we gaan toch maar niet.

6:29 PM  

Post a Comment

<< Home