March 01, 2005

Verricht een goede daad

Over doodgaan gesproken, ik ben orgaandonor. Dat vind ik ontzettend belangrijk. Die mening heb ik al sinds mijn twaalfde, toen ben ik ook donor geworden. Ik weet zeker dat ik dát nooit ga veranderen.

Ik vind het raar dat mensen het eng vinden. Je bent toch al dood, dan voel je niks meer. Ik vind het ook raar dat mensen het hun familie niet aan willen doen. Je doet iets goeds voor anderen, zorgt dat er niet onnodig mensen dood gaan, daar moet je familie juist trots op zijn.

Het raarste vind ik het nog dat mensen bang zijn dat ze nog organen nodig hebben na hun dood. Ik ben er namelijk vrij zeker van dat dit niet het geval is. En zo wel, je hebt een goede daad verricht door ze af te staan, dan heb je vast een uitzonderingspositie!

Ik zou dus iedereen willen oproepen om je ook te registreren als donor. Dat kan via www.donorregister.nl. Doen!


0 Comments:

Post a Comment

<< Home