March 22, 2005

Testament

Bij deze wil ik het graag zwart-op-wit stellen voor iedereen uit de hele wereld: mijn partner, mijn ouders, mijn familie, mijn vrienden, koningin beatrix, de paus en george bush: "Als ik in coma lig en er is volgens de artsen geen kans meer op herstel, of een redelijk leven is niet meer mogelijk na ontwaken uit mijn coma, trek dan alsjeblieft de stekker er uit." Letterlijk leven als een kasplantje, dat zie ik niet zitten. Dat is geen leven meer. En vijftien jaar wachten lijkt me niet nodig. Na twee jaar kan er ook wel gezegd worden of er nog een kans op leven is.

Dat is toch niet te geloven, die zaak van Terri Schiavo. Dat verdorie de president zijn vakantie onderbreekt om even een wet op te stellen die het mogelijk maakt dat de ouders naar de federale rechtbank kunnen stappen zodat hun dochter weer aan de sonde kan. Belachelijk. Haar partner zegt toch al zeven jaar dat zij zo niet zou willen leven? (En stel dat hij zou liegen; wie geeft hem daarin nou ongelijk?) Ik vind bush bij deze écht een zak.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home