March 29, 2005

Nare droom

Ik heb erg slecht geslapen vannacht. Ik werd steeds wakker en dan had ik hele stressy droombeelden voor ogen. Als ik dan naar de wc was geweest en weer in bed stapte, kwamen die beelden meteen weer terug. Terwijl ik nog wakker was begon ik alweer verder te denken met die droombeelden. Alsof het allemaal echt was en heel belangrijk en ik er snel weer over na moest denken. Heel vermoeiend.

Maar de droom die ik had toen ik door de wekker uit mijn diepe slaap werd gerukt, was nog het ergste.

Ik was ergens met heel veel mensen. Het leek op een school. Er waren leraren van mijn huidige studie, leraressen van de basisschool en klasgenoten van de middelbare school. Tegelijkertijd leek het ook op het leger. Er was een grote zolder met allemaal slaapplaatsen. Het was heel druk. Er was ook heel veel lekkage. De plekken achteraan op zolder waren nog niet bezet. Hier was het ook minder vochtig. Ik was daar op zoek naar een plek.

Daar kreeg ik voor het eerst last van mijn gebit. Mijn ondertanden stonden voor mijn boventanden. Dat was niet goed. Daar had mijn beugel juist aan gewerkt. Toch kon ik mijn tanden niet op elkaar krijgen zoals het hoorde. Ik probeerde het wel steeds. Dat ging heel moeizaam. Op een gegeven moment kraakte het ook. Toen zat mijn bovenkaak los. Het bloed bleef maar uit mijn mond stromen. Ik weet niet waar het vandaan kwam, maar het kwam allemaal onderin mijn mond terecht vanwaar ik het gewoon uit mijn mond liet lopen. Ik kreeg theedoeken en die spuugde ik vol bloed.

Ik wilde dus per direct naar een dokter. Maar het was al aan het eind van de middag en iedereen die in het gebouw (dat ineens een ziekenhuis leek) werkte, stopte er mee. Er was niemand daar die mij wilde helpen. "Na het weekend dan maar" zei iemand tegen me. Die kreeg een middelvinger. Ik liet de theedoeken zien en probeerde duidelijk te maken dat het ernst was en ik naar de eerste hulp moest.

Jammer genoeg ging de wekker toen en weet ik niet hoe het afgelopen is.

Als ik nou een half uur eerder was opgestaan, had ik deze nare droom dan niet gehad?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home