September 01, 2006

Nog vrij-er

Kom je thuis, ligt er een brief, denk je, oh, mijn salarisspecificatiedingespapiertje. Maak je de envelop open, staat er "Beste ploenk, Per 1 september aanstaande ziet Bedrijf zich genoodzaakt de overeenkomst met jou te beeindigen. Het spijt ons niet beter te kunnen berichten". Het enige wat mijn brein op dat moment tegen me zegt is: "Bwuh?".

Ik was er afgelopen vrijdag nog, ik heb toen nog in de agenda gezet dat ik er vandaag niet zou zijn. Ik heb vervolgens nog gemaild dat ik in plaats daarvan wel op donderdag zou kunnen komen. Ik kreeg toen nog antwoord terug dat 'het eigenlijk niet zo goed uitkomt'. En nu hoef ik helemaal niet meer te komen. Aan de ene kant veroorzaakt dat bij mij een hele negatieve 'bwuh', maar aan de andere kant...

Ik was toch al op zoek naar een baan die meer dagen omvatte, en dat zou volgens de uitzendbureaus alleen een fulltime baan kunnen zijn, minder dagen zouden geen optie zijn. Dus ik zou daar sowieso al moeten stoppen. Dan is dit beter dan zelf te moeten zeggen: "Euh, ik kom vanaf volgende week niet meer want ik heb een andere baan". In dit opzicht veroorzaakte dat bij mij dus een positieve 'bwuh'.

En daarnaast, mijn halfjaarcontract eindigde ook ongeveer nu (jep). Maar toch, dat je zo ineens zo'n afstandelijke brief krijgt - wel met een wat uitgebreidere uitleg wat betreft de redenen, en met de mededeling dat je altijd kunt bellen voor een nadere toelichting, ook mobiel - is toch een beeetje jammer. Dag baan. Hallo vrije verjaar-dag!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Nou ja zeg....... Het had inderdaad wel wat persoonlijker gekund. Harde wereld die zakenwereld!
gr.m

2:09 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ik vind het ook niet normaal. Het spijt me niet beter te kunnen berichten.

6:16 PM  

Post a Comment

<< Home