September 03, 2006

Mijn weekend

Hilversum On Air I
Vrijdagavond, indrinken bij M. Grote gabberchaos voor de deur. Een glimlach op mijn gezicht. Beukmuziek en aggressief gedans. Elkaar niet kunnen verstaan op de gang. Goedkope halfzoete witte wijn die het goed doet en vuurwerkgeknal tijdens beeldende uitleg. Dan: op pad. Waar verstoppen ze al deze mensen op reguliere vrijdagavonden? Waarom zou je op een electriciteitskast willen dansen? Waarom kost een simpel wijntje in een plastic bekertje 3,50? Wat een vragen zonder antwoorden. We dansen, daar had ik zin in. Al is de muziek niet echt mijn ding, bewegen is goed. Kleine A. danst fantastisch vrolijk. Ik ben blij, dit is leuk.

Reunie I
Zaterdagochtend, ik ga boodschappen doen met T. en L. Voor 120 mensen bbq-voer: 25 Turkse broden, 3 overvolle winkelwagentjes en dat nog zonder drank. De auto staat op zijn velgen. Dan eten klaarmaken: 15 kroppen sla snijden, tomaten, paprika's, uien. Eiersalade maken, cocktailsaus, tzatziki, salsasaus. Vlees uitpakken en uitstallen, vegetarische spiesen maken, garnalen spietsen. Brood snijden en alles naar buiten. Vlees omdraaien, voer aanvullen, opruimen, afwassen, moe: ontvoer me, snel!

Hilversum On Air II
Zaterdagavond, mijn benen zijn moe, zoooo moe. Ik ben het niet meer gewend om de hele dag te staan. Het is tijd om even in de kroeg te gaan zitten. Waarom is alles zo focking duur en dan die stomme plastic bekers ook! Als ik terugkom van de WC, zit er een jongen bij Zus. Hij ruikt aan mijn goldstrike, ik blijk de laatste te hebben dus we lopen binnen bij Le Passage, waar de muziek leuk is en de dansvloer leeg, om er 1 voor hem te halen. Terug naar de vrienden in de danstent. Hij blijft hangen. Wij dansen, hij niet. Even een sms naar J. Dan naar een andere tent, met echte muziek, om echt te dansen. Dan is het alweer tijd om naar huis te gaan, het feest eindigt hier, iets na enen al. Waar is mijn bed?!

Reunie II
Zondagmiddag. Gisteravond is er nog veel opgeruimd, maar het is nog 1 grote bende: kilo's zand, liters cola, kratten vol met lege bierflesjes. We vegen, we sjouwen, we puzzelen met banken. De tenten moeten neer en opgevouwen en dan naar de opslag om te drogen. Na twee uur zweten hou ik het voor gezien: ik ga naar huis, het is genoeg geweest. Thuis kijk ik de DVD van het zomerkamp: een uur vol herinneringen en een nieuw verlangen naar de zomer. Maar eerst maar weer op naar het volgende weekend!

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ja, toen was J opeens verdwenen. Leuk zo'n verjaardagsetentje, pakt soms wat anders uit dan gepland. Maar J is inmiddels weer terug op de wereld, dus volgende keer danst J weer mee!

9:41 PM  
Blogger ploenk said...

Gelukkig was het vrijdag al gezelli geweest, je kunt niet alles hebben!

11:37 AM  

Post a Comment

<< Home