March 30, 2006

De jongen

Zo'n vier jaar geleden kwam ik een jongen tegen. Ik wist zeker dat ik hem ergens van kende. Uiteindelijk sprak ik hem aan: "Werk je soms bij de Scapino?" Nee, daar kwam hij nooit. "Werk je dan bij de AH?" Nee, ook niet. Nouja, hoi, ik ben die, ja, hoi, ik ben die. We spraken elkaar nog af en toe als we elkaar tegenkwamen, maar op een gegeven moment zag ik hem nooit meer. Tot vandeweek. Denk ik. Ik zag een jongen op het station en ik kende hem ergens van. Al snel bedacht ik me dat hij het wel eens zou kunnen zijn. Bril, check. Hoofddeksel, check. En dat ik hem niet meteen herkende is omdat ie er toch een ouder uitziet (duh). Hij stapte uit bij Weesp en toen wist ik het zeker. Het moet hem zijn. De jongen met de korte naam. Als ik hem weer zie kan ik zeggen dat ik hem ergens van ken. En deze keer weet ik zeker waarvan!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home