November 20, 2005

ploenk is boos!

Ik heb 'Joan of Arcadia' van het begin tot het eind gevolgd. Elke zondag zat ik om 22.00 met een doos tissues op de bank.

Joan praat met god. God is elke keer dat ze hem (haar!) tegenkomt, iemand anders: een knappe hunk, een oude oma, een elektricien, een jong meisje, een gothicboy, een dikke zwarte schoonmaakster, enzovoort. Joan krijgt opdrachten van god waarmee ze de wereld om haar heen steeds een beetje beter maakt. 'Joan of Arcadia' is een mooie serie met inhoud.

Afgelopen zondag was er een ontzettende cliffhanger. "Oeioeioei, spannend! Ik heb nu al zin in volgende week", jubelde ik met een nat zakdoekje nog in mijn handen.

Kijk ik net in de gids, staat er ineens iets heel anders op de plek van Joan. Dus ga ik op onderzoek uit. "Nee, de gids heeft niets verkeerd gedrukt, op de online tv-gids is ze ook nergens meer te bekennen." Even googlen dan maar.

"ARGH! NEE! NEEEE!" 'Joan of Arcadia' is gestopt. Voorgoed. Sniksniksnik. De RTL4-mensen laten weten: De productie is volledig stilgelegd, en de contracten met de acteurs zijn over een maand verlopen, wat ook de hoop voor een derde seizoen op een andere zender (het gebeurt heel incidenteel dat een andere zender de serie overneemt) erg klein maakt. De serie komt niet terug.

Er is een heel forum over het redden van de serie en zelfs een hele site. Maar waarschijnlijk gaat het niets helpen. De serie is in Amerika namelijk al in mei gestopt. Ik heb een mailtje gestuurd naar CBS en verder kan ik alleen maar hopen...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home