April 08, 2005

De bovenste bel van Cathelijne

Wat een grap! Ik moest gisterenavond naar een vergadering. Ik was nog nooit op het adres geweest. Ik had doorgekregen: "Straat X, nummer 14, bovenste bel". De straatnaam kende ik wel. Volgens de kaart heb ik er zelfs heel vaak gereden. Dus dat moest wel goed komen.

Ik mijn fiets op. "Ah, daar is nummer 14 al." Remmmm. Ik druk op de bovenste bel. Na een tijdje komt er een man. "Ik ben op zoek naar Cathelijne." "Ja, die is boven, Cathelijne, er is iemand voor je!" Ik zie bovenaan de trap een schim staan en loop de trap op. Het is niet 'mijn' Cathelijne. "Ik ben op zoek naar Cathelijne." "Ja, dat ben ik." "Oh, ik ben toch op nummer 14? Is dit dan niet straat X?" "Nee, dit is straat Y" "Ooooh?" Dus ik maar weer mijn fiets op. De volgende nummer 14 ben ik eerst even voorbijgereden om te checken of dit dan wel echt straat X was...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home