October 07, 2006

Zaterdag

In de ontbijtzaal zit de groep motormuizen die ons gisterenavond wakker hield al aan een tafel. Verder is er nog een mevrouwtje alleen en verder is het leeg. Dit komt doordat er verkiezingen zijn in België deze zondag, dus alle Belgen moeten morgen in hun eigen gemeente zijn, omdat stemmen hier verplicht is.

Daarna volgt een stemronde, zoals nog velen zullen volgen. De vraag is nu 'Wat gaan we doen vandaag?'. Moutainbiken, zoals van tevoren bedacht, of wandelen, aangezien ik nog geen fiets heb gehuurd, en het niet echt fietsweer is. Wandelen wordt het. Inpakken maar!



Van half tien 's morgens tot half tien 's avonds zijn we op pad. We zien dassenholen, dassensporen en appelbomen vol prachtige appels die erom vragen om geplukt te worden. We zien nieuwsgierige koeien, mooie uitzichten over België en Nederland en huizen van leem en natuursteen. We zetten thee onderweg en balen dat het kaaswinkeltje dicht is. We eten Luikse wafels, we voeren Luikse wafel aan de mussen en we zien maretakbollen in de bomen. We voeren paarden, we picknicken naast koeien, we rapen tamme kastanjes en we lopen door talloze onhandige draaihekjes. We lopen door een bos zonder pad, we zien de zon zakken, we zien de maan opkomen en we eten allemaal de vegetarische ovenschotel in een gezellig restaurantje met haardvuur. Als we terugkomen in de jeugdherberg, die deze nacht in onze handen wordt achtergelaten, zijn we doodmoe. We hangen op bed tot we om half twaalf besluiten dat we beter onze tanden kunnen gaan poetsen met het schaarse product tandpasta, en écht kunnen gaan slapen.


Appelbomen en maretak


Thee zetten en vogels voeren


In de wei en mooi uitzicht


Paardjes voeren en picknicken naast koeien


De zon gaat onder...


De zon gaat onder en de maan komt op


In het restaurantje


Stop M. in de kledingla!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Als je dat doet jonge!
Het lukt wel, kijk maar!
Nee het lukt niet want jouw kont is te dik!
Nee man!
Jawel, ik zal het je laten zien, kijk maar!
Bovendien dit ding krakt door. Het is niet gebouwd om mensen te dragen!
Maar ik kan er wel al mijn spullen in doen!

11:05 PM  
Blogger ploenk said...

Ja, hij gaat er wel al zijn spullen indoen :)
Jullie waren je er duidelijk van bewust dat er gefilmd werd, want het lijkt net in scene gezet :D

7:10 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ik was me nergens bewust van en ik had ook geen bier op.

8:29 PM  
Blogger ploenk said...

Haha, dat zou een waardevolle toevoeging zijn, ware het niet dat je wel bier ophad. Maar eentje, maar toch ;)

12:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ik zei toch dat ik me nergens bewust van was... ;)

8:28 PM  

Post a Comment

<< Home