October 06, 2006

Vrijdag

Om kwart over één stap ik de deur uit. Mijn weekend is begonnen, ik ga naar België!

Na een stuk stoptrein, een stuk intercity, een stuk bus ("Vanwege draadbreuk rijden er tussen station Weert en station Roermond geen treinen, de NS zet bussen in") en weer een stuk stoptrein kom ik om vijf uur aan in Maastricht. F. zit al op me te wachten. Samen gaan we in het Belgische boemeltreintje naar het laatste station in Nederland.

Daar aangekomen lopen we een paar kilometer en word ik door F. in mijn eerste liftauto gezet. Een mevrouw die op haar kleinkind gaat passen zet me af bij het volgende dorpje. Daar krijg ik vervolgens een nieuwe lift van een nette zakenman die me voor de jeugdherberg afzet.

Na tien minuten arriveren F., zijn vriend M. en diens vriendin H. op de fiets ook bij de jeugdherberg. Tijd om eten te maken! Eerst met veel kampeergevoel buiten op een brandertje, maar uiteindelijk mogen we gebruik maken van de keuken (die eigenlijk alleen bedoeld is voor de eigenaars). Zelfgemaakte soep, geroosterd brood en boterhammen met heerlijke kaas. Vakantiegevoel en gezelligheid!

F. en M. kennen ook nog een leuk spelletje.



0 Comments:

Post a Comment

<< Home