June 08, 2005

Dubbel

Ik ben reuzedruk voor school. Nog twee weken en dan moet alles klaar, afgerond en finito zijn. Soms schiet ik in de stress en zit ik dagen achtereen driftig te tikken, maar soms heb ik echt hélemaal geen zin meer waardoor ik een hele middag een beetje doelloos zit rond te kijken op internet of een hele avond achter de tv hang en me misselijk eet aan snoep. Niet zo goed.

Toen ik er nog bijna zeker van was dat ik een vakantiebaan zou krijgen, baalde ik er nogal van dat ik meteen de maandag na deze twee hectische schoolweken al zou moeten beginnen. Mijn hele vakantie zou bestaan uit werken. Van mijn laatste tweedejaars schooldag tot mijn eerste derdejaarsschooldag. Ik zou precies drie weken vrij hebben waarin ik op vakantie zou gaan. Ik zag er wel een beetje tegen op, tegen deze werkvakantie.

Maar toen kwam het vervelende telefoontje dat ik tóch niet aangenomen werd. Doordat ik 'die ene' vakantieweek vrij had. Dat kon eigenlijk niet. Dat zou hectiek worden. Planmatig te moeilijk. Ik ben dus een paar weken aan het lijntje gehouden en vervolgens tóch 'gedumpt'. Niet leuk. Ik heb dus stevig zitten balen. Want vooral dat bijbaantje dat ik in mijn nieuwe schooljaar zou krijgen, daar had ik wel heel erg veel zin in.

Nu heb ik dus een hoop vakantiedagen over, maar er komt geen extra geld binnen. Dat is net zo dubbel als eerst opzien tegen een vakantiebaan en er vervolgens van balen dat je geen vakantiebaan hebt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home