April 15, 2005

Werken vs. Uitslapen

Ik vraag me soms af, welk leven is beter, het studentenleven, of het werkende leven? Gisteren, toen ik met een zware rugzak een marathon door Amsterdam aan het lopen was, peentjes zwetend, had ik zo'n vermoeden dat je maar beter een werkend mens kunt zijn. Nu, na mijn opstaan om 09.00 ipv 07.00, heeft het studentenleven weer een streepje voor. Laat ik het zo stellen: ik heb weer eens wat aan mijn conditie gedaan, ik heb al mijn schoolboeken nu in de kast liggen, ik ken Amsterdam weer een stukje beter én ik hoef niet meer élke ochtend vroeg uit de veren. Ik denk dat ik het weet: het studentenleven wint. Waarom doe ik dan zo mijn best om al mijn studiepunten in één keer te halen, waardoor dat studentenleven eerder afgelopen is?

0 Comments:

Post a Comment

<< Home