January 24, 2006

Grapjas

"Sorry dat u even stoor. Ik ben die en die en ik help de daklozen eten geven. Zelf ben ik op dit moment ook nog dakloos. Stelen en andere rare dingen om aan mijn eten te komen doe ik niet. Daarom vraag ik u om een kleine bijdrage."

Als hij bij mij langskomt geef ik hem wat kleingeld. De jongen die schuin tegenover me met een koptelefoon op zijn hoofd zit te schrijven, laat vervolgens gedachteloos zijn OV-kaart zien.

Ik moet er om glimlachen, maar de twee jongens die rechts van het gangpad zitten lachen om het hardste. Vooral de ene komt niet meer bij. Schaterlachend ligt hij op het bankje. De OV-jongen blijft er appelig bij kijken, maar ik heb nog meer dan vijf minuten plezier van een lachende jongen die steeds opnieuw hikt: "Laat 'ie gewoon z'n OV zien!"

0 Comments:

Post a Comment

<< Home